"עד כי יבוא שילה": מסע מיוחד אל משכן העדות

יונתן שורק No Comments on "עד כי יבוא שילה": מסע מיוחד אל משכן העדות

אתמול יצאו צוות "קול חי" אל שילה הקדומה למסע היסטורי, אינטרקטיבי ומרתק אחר משכן העדות שהיה שנים רבות בשילה עד בניין בית המקדש, על המלחמות והגלגולים בתקופת הגלות הארוכה. המוזיאון המיוחד, המיצגים המשוכללים, וההיסטוריה המרגשת של עם ישראל בארץ ישראל | בואו עימנו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כפי שפרסמנו אתמול בתיעודים של ביקור אנשי וצוות "קול חי" באתר שילה הקדומה, את הביקור המיוחד שהותיר רושם רב בקרב המבקרים. אתר משכן העדות בשילה, נחשב כסגולי מאוד, מקום שרבים נושעו ממנו וזכו לפרי בטן, וכמובן ההילה סביב המקום מיוחדת וקסומה ומספרת את ההיסטוריה היהודית, הפריחה הגדולה והתעצמות התורה וצד רגעי החורבן והשבר.

אז פשוט נתחיל מההתחלה…

את העיר שילה כל אחד מקוראינו מכיר כבר מהחיידר. כבר בברכת יעקב ליהודה שקראנו לפני שבועות ספורים בפרשת השבוע: "עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים". לאחר מכן, בעת יישוב הארץ חזון שילה כבר קורם עור וגידים כאשר בספר יהושע שילה מוזכרת לראשונה כשם מקום, כאשר יהושע מפיל את הגורלות על חלוקת הארץ לנחלות שבטי ישראל, והדובדבן שבקצפת היא כמובן העובדה כי אוהל מועד הוקם בשילה ההיסטורית.

כולנו מכירים את שילה הקדומה מסיפורי התנ"ך אז היא הייתה ההצלה של שבט בנימין מכליון. מסופר גם על אלקנה ומשפחתו, אשר עלתה לשילה לזבוח להשתחוות ולזבוח לה'. חנה אשת אלקנה מבכה את עקרותה לעלי הכהן שמתפלל עליה והיא נפקדת בבן, שמואל הנביא. שנים לאחר מכן עלי הכהן מנהיג העם נפל מהכיסא מרוב צער כששמע שנשבה ארון הברית ונפטר כשמפרקתו נשברה.

ואכן, הממצאים הארכאולוגים אליהם נחשפנו בביקורנו במקום המיוחד, מעידים כאלף עדים על מרכזיותו של המקום, שילה הקדומה, טרם החורבן שהיה המוקד למאות אלפי עולי הרגל שנהרו לבית ה' לפני הקמתו במקדש המפואר בירושלים. הממצאים מצביעים על כך, כי גם לאחר חורבנה של שילה, המשיך להתקיים בה יישוב ישראלי עם תבוסת ממלכת ישראל לאשור וחורבן שאר ערי השומרון. בין תושבי שילה לאחר החורבן הראשון נמנה הנביא אחיה, שנודע בכינויו "השילוני".

במקום תראו את המיקום המדויק שאליו מייחסים את מקום אומדו של המשכן. על צלע ההר ניתן לראות את שביל עולי הרגל, בתי חווה ושרידי התיישבות מפותחת ותמיכה בעשרות האלפים שבאו לעבוד את ה' במקום ובבניין אוהל מועד שנבנה במלאכת מחשבת, כמתואר בפרשיות השבוע אותן נקרא בשבועות הקרובים.

באתר תמצאו פעילויות שונות הכוללות סיורים מודרכים מבוססי היסטוריה, טבע ומורשת לצד סיורי מטמון ועוד. לפני כמעט עשור, נפתח בתחומי האתר מגדל הרואה – מגדל תצפית הכולל מוזיאון ארכאולוגי ובו ממצאים מכל התקופות בהן היה האתר מיושב, ואודיטוריום בו מוקרן על קירות שקופים סרט פנורמי המספר את סיפורו המקראי של המקום, והופק באתר עצמו בהשתתפות 150 שחקנים וניצבים המספרים את סיפורה ההיסטורי של שילה לאורך שנות המסד, המשכן, החורבן ואלפיים שנות הגלות.

ההמלצה שלי, היא לא לחכות ולנצל את השבועות הקרובים של פרשיות הקמת המשכן מהשבוע ועד סוף חומש ויקרא כדי ללמוד על אותה תקופה ועל בית ה' המיוחד שלמרבה הצער אנחנו פחות מכירים אותו. או לכל הפחות לנצל את חופשת הפסח הקרובה כדי להיחשף למקום שכל כך מעשיר, וכל כך מרתק פשוט חובה לכל נפש. התקשרו עכשיו לטלפון 02-5789122 או שלחו דוא"ל: [email protected]

בכתבה הבאה נחשוף את הסגולות של המקום, ועל גדולי ישראל שנוהגים להתפלל בו.

 

 

 

 



0 תגובות